درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان me and you و آدرس meandyou.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 9566
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1




Get a Glitter Calendar Click Here

<-PollName->

<-PollItems->

me and you
یک شنبه 12 تير 1390برچسب:, :: 11:11 ::  نويسنده : kimia       

تفاوت های جالب چپ دست ها و راست دست ها

 

 


 

مشکلات چپ دست ها

اما در جامعه امروزي مشکلات زيادي براي چپ ‌دست ‌ها وجود دارد. اصول کلي جامعه و زندگي، غالبا براي راست دست‌ ها طراحي شده ‌اند.

علاوه بر اين،‌ متاسفانه برخي خانواده ‌ها به دلايل خرافي، ديد خوبي نسبت به چپ دست شدن فرزندشان ندارند و سعي مي ‌کنند تا با انجام اعمالي نظير بستن دست‌ چپ فرزندشان او را تحريک و وادار به راست ‌دست شدن کنند. اين افراد بايد توجه داشته باشند که انجام اعمال فوق موجب خواهد شد تا فرزندشان در آينده قادر به انجام کارهاي ظريف با دست خود نبوده و در کارهاي روزمره ‌شان دچار کندي محسوس شوند.

امروزه در دنيا چپ ‌دست‌ ها تقريبا يک جامعه براي خود درست کرده ‌اند به ‌طوري که روز 22 مرداد 13( آگوست) روز جهاني چپ ‌دست ‌ها ناميده مي ‌شود. علاوه بر اين، ‌در برخي نقاط دنيا فروشگاه‌ هايي وجود دارند که اجناسي را مي ‌فروشند که صرفا براي افراد چپ دست‌ طراحي شده‌ اند. کسي چه مي ‌داند، شايد در آينده شهر يا کشوري هم مخصوص چپ ‌دست‌ ها ايجاد شود.

 

به طور کلي، افراد چپ‌ دست انعطاف ‌پذيرتر، باهوش‌ تر و سازگارتر از افراد راست ‌دست هستند. شايد به اين فکر کنيد که اي ‌کاش شما هم چپ‌ دست‌ بوديد و يا در مورد ساير مزاياي چپ دست‌ بودن بينديشيد.

واقعيت اين است که حدود 90 درصد از مردم راست دست بوده و فقط 10 درصد چپ دست هستند.

يک نکته خيلي مهم که لا‌زم است به آن توجه داشته باشيد اين است که، غالب بودن طرف چپ يا راست،‌ در مورد کل بدن صادق است.

اگر کمي دقت کنيد،‌حتما متوجه خواهيد شد که با يک گوش بهتر از ديگري مي ‌شنويد و يا با يک چشم بهتر از چشم مقابل مي‌ بينيد. پس بايد توجه داشته باشيد که غالب بودن يک قسمت از بدن يک مورد عمومي است که در مورد تمامي قسمت‌ هاي جفت بدن صدق مي‌ کند.

اين که دقيقا چرا يک نفر راست دست ‌و يا چپ دست مي ‌شود، هنوز به ‌صورت يک راز باقي مانده است ولي برخي نظريه‌ ها در اين مورد وجود دارند. يک نظريه، ترشح زياد هورمون ‌هاي جنسي قبل از تولد را عامل چپ دست شدن افراد مي ‌داند.

از سوي ديگر، محققان دانشگاه دانشگاه کاليفرنيا آمريکا معتقدند که چپ دست و يا راست دست شدن افراد تا حد زيادي توسط ژنتيک تعيين مي ‌شود

طبق نظر اين محققان، يک ژن اختصاصي جهت راست دست شدن وجود دارد که چنانچه فردي آن را به ارث ببرد، ‌راست دست مي ‌شود. نکته جالب اين است که حتي در صورت عدم وجود اين ژن باز هم معلوم نيست که آن شخص حتما چپ دست شود. يعني امکان راست دست شدن وي هنوز وجود دارد.

افراد راست دست به‌ طور مشخص نيمکره مغزي سمت چپ شان بزرگ تر است. در 95 درصد از افراد راست دست قابليت ‌هاي تکلمي در نيمکره چپ مغزي وجود دارد. در حالي که بر اساس پژوهش‌ هاي دانشگاه کاليفرنيا، دو نيمکره مغزي‌ در افراد چپ دست اندازه مشابهي داشته و موجب ايجاد ساختار مغزي منعطف ‌تري مي ‌شوند.

اين در حالي است که تنها در 70 درصد از چپ دست‌ ها قابليت‌ هاي تکلمي در نيمکره مخالف (راست) قرار دارد. اين طور به نظر مي ‌رسد که احتمالا عدم وجود ژن راست دستي، به مغز اين افراد اجازه مي‌ دهد تا به ‌طور مساوي و متناوب با مغز راست دست‌ ها رشد کند. نيمي از افراد باقي مانده از هر دو گروه چپ ‌دست‌ ها و راست دست ‌ها از هر دو نيمکره مغزي‌ شان استفاده مي ‌کنند و بر طبق بررسي ‌ها، اين ‌گونه افراد از هوش بالاتري برخوردارند.

علاوه بر اين، ديده شده است که رابط مغزي‌ بين دو نيمکره در افراد چپ دست 11 درصد بزرگ ‌تر از راست دست ‌ها است که نشانگر ارتباطات قوي‌ تر و عميق‌ تر دو نيمکره در پردازش اطلاعات است.

پروفسور گلين ‌هامفريز معتقد است که در افراد راست دست‌، ‌نيمکره راست تصوير کلي را مي ‌بيند و نيمکره چپ بر روي جزئيات آن تصوير تمرکز مي ‌کند در حالي که اين موضوع در مورد چپ‌ دست‌ ها وجود ندارد.

وي همچنين معتقد است که آسيب و تخريب مغزي مي‌ تواند احساس درک انسان ‌ها از جزئيات را در افراد راست دست‌ و چپ ‌دست به ‌طرق مختلفي تحت تاثير قرار دهد.

يک موضوع بسيار جالب ديگر در مورد چپ دست‌ ها اين است که بر اساس تحقيقات دانشگاه دوبلين، درآمد کارگرهاي چپ ‌دست حدود 4 درصد بيشتر از راست‌ دست‌ هاست.

پژوهشگران اين دانشگاه بر اين باورند که چپ دست ‌ها به ‌ويژه مردان در مواجهه با يک موقعيت جديد خود را راحت‌ تر تطبيق مي‌ دهند زيرا در استفاده از سمت‌ راست مغزشان واردترند.

اين ها جزء مواردي هستند که باعث مي ‌شوند تا چپ ‌دست‌ ها بيشتر در نزد رئيس شان محبوب باشند.

چپ دست ها بيشتر مي ترسند

نتايج تحقيقات پيش از اين نشان داده بود که افراد چپ ‌دست، نسبت به راست ‌دست ‌ها سازگاري بيشتري دارند. يک فرد چپ ‌دست بسيار راحت تر از يک فرد راست ‌دست مي‌ تواند از دست راست خود براي انجام کارها استفاده کند. به نظر مي‌ رسد افرد چپ ‌دست به سرعت قادر به تعويض و دگرگزيني هستند.

اکنون روانشناسان در يک مطالعه جديد مي گويند افراد چپ دست در مواجهه با شرايط و موضوعات ترسناک، بيشتر دچار وحشت مي شوند.

اين روانشناسان پس از نشان دادن يک کليپ ترسناک به دو گروه از افراد چپ دست و راست دست در نهايت شگفتي متوجه شدند که پس از تماشاي اين کليپ افراد چپ دست بيشتر از راست دست ها مي ترسند.

حدود 10 درصد جمعيت جهان چپ ‌دست هستند. ترکيب ژنتيکي که باعث غلبه چپ ‌دستي بر راست دستي مي ‌شود، ژن ?LRRTM نام دارد. افرادي با مقدار بيشتر اين ژن، چپ ‌دست هستند. مراکز گفتاري افراد چپ‌ دست و راست‌ دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روي هماهنگي قسمت‌ هاي مختلف و فرامين و دستورات متمرکز است، در حالي که قسمت راست مغز روي مفاهيم و احساسات کنترل دارد. تعدادي از افراد نيز با هر دو دست کار مي ‌کنند.

اين روانشناسان خاطرنشان کردند که هرچند راست دست ها هم پس از تماشاي اين کليپ ترسيده بودند اما شدت واکنش ترس و وحشت در آن ها خيلي کمتر از افراد چپ دست بود.

دکتر کارولين چووهاري از متخصصان دانشگاه کوئين مارگارت در ادينبورگ در اين باره متذکر شد: ما در واقع براي اين شرکت کنندگان بخشي از فيلم سکوت بره ها را به نمايش گذاشتيم که مطمئن بوديم، حالت ترس را در بيننده ايجاد مي کند.

پس از پايان نمايش، فيلم را روي هر دو گروه شرکت کننده بررسي کرده و متوجه شديم چپ دست ها در خاطرات و حافظه شان بيشتر دچار آشفتگي شده بودند و رفتارهايي شبيه به کساني که دچار اختلال استرس پس از ضربه عاطفي شده اند از خود بروز مي دادند.

‌علاوه بر اين تحقيقات نشان داده ‌اند که افراد چپ دست نسبت به مشکلات و آسيب‌ هايي نظير‌ ابتلا‌ به آلرژي ‌ها،‌‌ بيماري هاي خودايمني، افسردگي، سوء مصرف مواد، الکل، سيگار، صرع، اسکيزوفرني و اختلالات خواب مستعدترند و بيشتر از افراد راست دست‌ درگير حوادث جدي نظير سوانح رانندگي مي ‌شوند.

بررسي آمار مي ‌تواند به طور بالقوه نشان دهنده درگيري بيشتر افراد چپ دست‌ با حوادث زندگي باشد که موجب مي ‌شود درصد کمتري از اين افراد، طول عمر بيشتري داشته باشند.

همچنين بعضي از کارشناسان معتقدند، افراد چپ ‌دست کمتر وابسته ‌اند، چون مجبورند با دنيايي که براي آن‌ ها ساخته نشده سازگاري پيدا کنند. دکتر پيترز مي ‌گويد: چپ ‌دست ‌ها به علت داشتن تمايلات استقلال‌ طلبانه در برابر فشارهاي اجتماعي مقاومت بيشتري دارند.

 

 



پنج شنبه 9 تير 1390برچسب:, :: 15:19 ::  نويسنده : kimia       

 

 
تولد یک قاتل کتاب اول حماسه لارتن کرپسلی نوشته دارن شان
Birth of a Killer
The first book in the Saga of Larten Crepsley series
عنوان فارسی: تولد یک قاتل
کتاب اول حماسه لارتن کرپسلی
نویسنده: دارن شان
موضوع: رمان فانتزی / ترسناک
زبان: انگلیسی
فرمت: PDF
اندازه: 15 MB
توضیحات: دانلود کتاب اول حماسه لارتن کرپسلی تولد یک قاتل نوشته دارن شان

Birth of a Killer (The Saga of Larten Crepsley) - by Darren Shanپیش درآمدی هیجان انگیز و زیبا از مجموعه ی حماسه دارن شان ( سیرک عجایب ) ، پر فروش ترین مجموعه کتاب معرفی شده در روزنامه ی نیویورک تایمز .


پیش از سیرک عجایب ...

پیش از جنگ زخم ها با شبح واره ها ...

پیش از اینکه او یک شبح شود .

لارتن کرپسلی یک پسر بچه ی کاملاً معمولی بود .

او قرن ها پیش کودکی کارگر بود ، لارتن کرپسلی کارش را به خوبی و بدون هیچ شکایت و گله ای انجام می داد ... تا روزی که سرکارگر ظالم برادرش را برای عبرت و سرمشق گرفتن دیگر کودکان کارگر به قتل رساند .

در آن زمان ، لارتنِ جوان سر به طغیان گذاشت و شورشی راه انداخت که نگذارد آن سرکارگرِ قاتل زنده بماند . در نهایت او مجبور به فرار شد ، از آن پس او در سرداب و دخمه ها می خوابید و مخفیانه تار عنکبوت می خورد .

و هنگامی که شبح سرخ پوشی که « سبا نایل » نامیده می شد به او پیشنهاد حمایت و تمرین و کارآموزی نزد خودش را داد ، لارتن پذیرفت و تبدیل به دستیار یک شبح شد .

و این داستان اوست ...

Birth of a Killer: The Saga of Larten Crepsley - (2010) by Darren Shan
(Saga of Larten Crepsley, book 1)


The highly anticipated prequel to the New York Times bestselling Cirque Du Freak series!


Before Cirque Du Freak...
Before the war with the vampaneze...
Before he was a vampire.
Larten Crepsley was a boy.
As a child laborer many centuries ago, Larten Crepsley did his job well and without complaint, until the day the foreman killed his brother as an example to the other children.
In that moment, young Larten flies into a rage that the foreman wouldn't survive. Forced on the run, he sleeps in crypts and eats cobwebs to get by. And when a vampire named Seba offers him protection and training as a vampire's assistant, Larten takes it.
This is his story.

 


چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 13:29 ::  نويسنده : kimia       

 

براي ديدن ادامه عكسها و دانلود روي اين عكس كليك كنيد

عکس های زیبا و جديد از "الناز شاکردوست "

عکس های جديد و هنري از بازیگر معروف زن سینما و تلويزيون ایران، خانم الناز شاکردوست



 

bd395op718cuod3wsoaq.jpg

nka6k2gijdr6cj1fi1c.jpg

g50fgblxylwzk2r0g6r5.jpg

ldmfm3tsvc5bqzaeb1r.jpg

fhdywiz4njge5g85mzf1.jpg

dquh7f4hknm9946ae.jpg

83fc0v1mf90la1q0n46c.jpg

26gczbkzg5xdr5ujqyda.jpg

21mwrn04g9icqudbye70.jpg

j6wwufb7h83f9ro7v5j.jpg

mj5ugiq3xe5p78ryd3j.jpg

qpkbs112bsnagm7xulce.jpg

2nlnteou36b0rvsdc8d.jpg

quy7psivgics4nr84h.jpg

a9qqho8av3l1qxm3fww7.jpg

 


شنبه 4 تير 1390برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : kimia       

سلام دوستان من از همه ی قشر های کشور مون معذرت خواهی می کنم جوک ها اصلا توحین به انان نیست

به یک ترکه میگن: 2*2 چند می‌شه؟ میگه: 5 تا! می‌گن: برو بابا، 4 تا میشه! میگه: آخه من از یه راه دیگه رفتم!
 

152- ترکه فیلم جیمز باند میبینه خیلی خوشش میاد. یکی ازش میپرسه اسمت چیه میگه: فَر...گضن فر!



ادامه مطلب ...


سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 20:41 ::  نويسنده : kimia       

 

مرد مسنی به همراه پسر 25 ساله اش در قطار نشسته بودند. در حالی که مسافران در صندلی های خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد. به محض شروع حرکت قطار پسر 25 ساله که در کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می کرد، فریاد زد: پدر نگاه کن درخت ها حرکت می کنند. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد.

کنار مرد جوان زوج جوانی نشسته بودند که حرف های پدر و پسر را می شنیدند و از پسر جوان که مانند یک کودک 5 ساله رفتار می کرد، متعجب شده بودند. ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد : پدر نگاه کن، رودخانه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت می کنند. زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه می کردند. باران شروع شد . چند قطره باران روی دست پسر جوان چکید و با لذت آن را لمس کرد و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن. باران می بارد . آب روی دست من چکید.

زوج جوان دیگر طاقت نیاوردند و از مرد مسن پرسیدند: چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی کنید؟ مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر می گردیم. امروز پسرم برای اولین بار در زندگی می تواند ببیند



سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 20:41 ::  نويسنده : kimia       

 

پروردگارا 

             

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم

                            

       چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

                                                       

 

یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد
نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد
خطی ننویسم که آزار دهد کسی را
که تنها دل من ؛ دل نیست

 



سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : kimia       

 

تو مرا می فهمی

من تورا می خواهم

و همین ساده ترین قصه یک انسان است

تو مرا می خوانی

من تو را ناب ترین شعر زمان می دانم

و تو هم می دانی

 

تا ابد در دل من می مانی

از تو گفتن کار هر کس نیست ای زیبا غزل

 

از برای گفتنت باید که مولانا شوم



 



سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : kimia       

 

به شیطان گفتم: «لعنت بر شیطان»! لبخند زد. پرسیدم: «چرا می خندی؟» پاسخ داد:«از حماقت تو خنده ام می گیرد» پرسیدم: «مگر چه كرده ام؟» گفت: «مرا لعنت می كنی در حالی كه هیچ بدی در حق تو نكرده ام» با تعجب پرسیدم: «پس چرا زمین می خورم؟!» جواب داد: «نفس تو مانند اسبی است كه آن را رام نكرده ای. نفس تو هنوز وحشی است؛ تو را زمین می زند.» پرسیدم: «پس تو چه كاره ای؟» پاسخ داد: «هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز

 



 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

   
 
   
Create your flash banner free online Flash banner maker onlineGenerate your flash banner free online Generate your flash banner free online